A Magyar Tudomány Ünnepe 2020
<< Vissza a programok listájára
E-sport a sport digitális útjai
- A rendezvény típusa: Kerekasztal-beszélgetés
- Tudományterület: Távközlés, informatika
- A rendezvény időpontja: 2020.11.24. 17:15 - 19:15
- A rendezvény helyszíne: Online, Zoom platformon. A csatlakozáshoz a linket a rendezvény honlapján tesszük közzé.
- Szervező intézmény(ek): BME VIK, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
- Kapcsolattartó: Bacsárdi László (bacsardi@hit.bme.hu, +36 30 266 6845), Heszberger Zalán (heszi12@gmail.com)
- A rendezvény honlapja az alábbi linken érhető el.
Szinopszis, összefoglaló, programterv
Az e-sport a digitális korszak olyan különleges jövevénye, amely a fiatal generáció sajátja, rajtuk kívül csak kevesen értik vagy művelik. Legegyszerűbben a számítógépes játékok versenyszerű űzéseként lehetne körül írni.
Laza szabadidős tevekénységnek is kiváló, de aki profiként akarja művelni, hamar rájön, hogy a percenként sokszor több száz jól kigondolt egérkattintáshoz szükséges koncentráció bátran összemérhető a legkomplexebb intellektuális sportok, például a sakk vagy a gohoz szükségessel. Ha ehhez még hozzávesszük azt is, hogy az agy által diktált parancsok végrehajtásához számottevő ügyességre, fejlett finommotorikus képességekre is szükség van, akkor könnyen belátható, hogy a profi kategória csak nagyon kevesek kiváltsága.
Vajon csak kamaszos szórakozás, vagy kimerítő agytorna, egészségtelen és elbutító időtöltés, vagy kemény fizikai megmérettetés, felszínes hobbi, vagy összetett csapatsport? Erről fog beszélgetni egy számítógépes addiktológus, valamint a profi és az amatőr e-sport világ prominens képviselői, illetve vezetői.